Menu

Suzuki Swift Cabrio & Audi TT Roadster

W wolnych chwilach zbieram informacje o Suzuki Swift Cabrio oraz o jego modelach bliźniaczych jak i projektach koncepcyjnych, które nigdy nie weszły do produkcji. Wszystko zaczęło się jednak od Audi TT Roadster.

4. Suzuki-Presse.de

huczyn

Moim pierwszym i najbardziej wiarygodnym źródłem informacji na temat Suzuki Swift był oczywiście oficjalny importer, czyli Suzuki International Europe GmbH w niemieckim Bensheim. Dane na jego stronie w dużej części odbiegają od tych, które można znaleźć w internecie. Chodzi przede wszystkim o daty europejskich premier, liczby egzemplarzy, czy też oznaczenia handlowe, z którymi jest największe zamieszanie w wyniku powielania nieścisłości. Niemniej jednak zakładam, że oficjalny importer wie najlepiej jak wygląda historia Swifta w Europie od lat 80.

Swift1.0GA3t1985h

Znajduje się tam ciekawa informacja prasowa z września 2009 roku, która została opublikowana z okazji 25-lecia Swifta na naszym kontynencie. Opisuje ona chronologicznie różne wersje nadwoziowe, a dodatkowo kilka osobnych tematów poświęcono GTi, cabrio oraz produkcji niemieckiej firmy tuningowej Zender.

SA3103t1983h

.

 

Poniżej tłumaczenie jednego z działów dotyczących wersji cabrio:

"Na jesieni 1991 roku dociera do Niemiec Suzuki Swift 1.3 GS Cabrio i od razu staje się dla wielu klientów przystępnym samochodem marzeń. Na bazie Swifta drugiej generacji powstał mały kabriolet o długości 3,74 m z bogatym wyposażeniem tj.: wspomaganie kierownicy, el. reg. lusterka, światła przeciwmgłowe, stereofoniczny radioodtwarzacz kasetowy i regulacja wysokości kierownicy. W przeciwieństwie do innych kabrioletów tej klasy, Swift Cabrio jest prawdziwą gwiazdą Open-Air-Star z niczym niezakłóconym widokiem dookoła, tzn. bez przeszkadzającego pałąka przeciwkapotażowego. Dach można schować całkowicie po paru nieskomplikowanych ruchach i kilku sekundach. Wartym wspomnienia jest obszerny bagażnik oraz praktyczna przestrzeń za siedzeniami, gdzie bez problemu zmieści się bagaż dla dwojga osób.

Do napędu małego cabrio służy silnik 1.3 (50 kW / 68 PS), który rozpędza go do 160 km/h. Istotne jest nowoczesne zawieszenie, niezależne dla każdego koła. Ważący 840 kg kabriolet z niewielką średnicą zawracania umożliwia dynamiczną i zwinną jazdę bez dachu. Fun & Sun za przystępną cenę: ten wspaniały Swift jest dostępny w katalogowej cenie już od 27.300 DM."

C_Users_w_huczynski_Desktop_125JahreSuzukiSwift_DerCitylitzerschreibtGeschichte

Źródła:

 

Komentarze (1)

Dodaj komentarz
  • Gość: [Dawid] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Całkiem ciekawe jest to oświadczenie.

© Suzuki Swift Cabrio & Audi TT Roadster
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci