Menu

Suzuki Swift 1.3 GS Cabrio

Convertible - Geo Metro / Pontiac Firefly

huczyn

Wszystkie modele Suzuki Swift z lat 1988 - 1995 były sprzedawane na wielu kontynentach, m.in. we współpracy z General Motors, pod różnymi markami i nazwami handlowymi - rebadging. Nie inaczej było z wersją cabrio sprzedawaną oprócz Europy również w Japonii, Australii, Nowej Zelandii, USA i Kanadzie.

Na rynku północnoamerykańskim wersję z nadwoziem otwartym można było kupić pod dwoma nazwami:

  • Geo Metro Convertible (1990-1993) 
  • Pontiac Firefly Convertible (1991-1992) tylko Kanada

W odróżnieniu od wersji z nadwoziami zamkniętymi, które były produkowane także w zakładach CAMI Automotive Canada, wesje cabrio były wytwarzane wyłącznie w zakładach Suzuki w Kosai.

Metro_Convertible_1990__1993

 

Kalendarium Geo Metro / Pontiac Firefly:

01.1990 - prezentacja Geo Metro Convertible na targach NAIAS w Detroit
06.1990 - start sprzedaży na rynku północnoamerykańskim
XX.1992 - zakończenie sprzedaży Pontiac Firefly Convertible
XX.1992 - Geo Metro otrzymuje lifting deski rozdzielczej, zderzaków i oświetlenia
XX.1993 - zakończenie sprzedaży Geo Metro Convertible
 
Wersje cabrio na rynku północnoamerykańskim pojawiły się w sprzedaży rok wcześniej niż w Europie i 2 lata wcześniej niż w Japonii. W przeciwieństwie do nich miały tylko silnik 3-cylindrowy i dość słabe osiągi. Był to jednak w tamtych latach najtańszy kabriolet dostępny na rynku, co potwierdza poniższy test.
 
 
Dane techniczne: 
Typ: SF310
Silnik: G10 - 3 cylindry i 6 zaworów
Osiągi: 56 KM / 79 Nm
Skrzynia biegów: do wyboru manualna lub automatyczna
Bezpieczeństwo: airbag kierowcy
 
10497109_251765381689880_4029820531700710808_o1
 

Komentarze (1)

Dodaj komentarz
  • Gość: [Tomek] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Geo, to sobie nazwę ktoś wymyślił :D Jakby suzuki było mniej prestiżowe hahah :D

© Suzuki Swift 1.3 GS Cabrio
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci