Menu

Suzuki Swift 1.3 GS Cabrio

Swift cabrio jest w moim posiadaniu od 2013 roku. W wolnych chwilach zbieram informacje o nim oraz o jego modelach bliźniaczych jak i o projektach koncepcyjnych swifta cabrio, które nigdy nie weszły do produkcji.

6. Convertible - Geo Metro / Chevrolet Sprint / Pontiac Firefly

huczyn

Wszystkie modele Suzuki Swift z lat 1988 - 1995 były sprzedawane na wielu kontynentach, m.in. we współpracy z General Motors, pod różnymi markami i nazwami handlowymi - rebadging. Nie inaczej było z wersją cabrio sprzedawaną oprócz Europy również w Japonii, Australii, Nowej Zelandii, USA i Kanadzie.

Na rynku północnoamerykańskim wersję z nadwoziem otwartym można było kupić pod trzema nazwami:

  • Geo Metro Convertible (1990-1993) tylko USA
  • Chevrolet Sprint Convertible (1990-1991) tylko Kanada
  • Pontiac Firefly Convertible (1991-1992) tylko Kanada

W odróżnieniu od wersji z nadwoziami zamkniętymi, które były produkowane także w zakładach CAMI Automotive Canada, wesje cabrio były wytwarzane wyłącznie w zakładach Suzuki w Kosai.

Metro_Convertible_1990__1993

.

 

Kalendarium Geo Metro / Pontiac Firefly

01.1990 - prezentacja Geo Metro Convertible na targach NAIAS w Detroit

06.1990 - start sprzedaży na rynku północnoamerykańskim

XX.1992 - zakończenie sprzedaży Pontiac Firefly Convertible

XX.1992 - Geo Metro otrzymuje lifting deski rozdzielczej, zderzaków i oświetlenia

XX.1993 - zakończenie sprzedaży Geo Metro Convertible

.

 

Wersje cabrio na rynku północnoamerykańskim pojawiły się w sprzedaży rok wcześniej niż w Europie i 2 lata wcześniej niż w Japonii. W przeciwieństwie do nich miały tylko silnik 3-cylindrowy i dość słabe osiągi. Był to jednak w tamtych latach najtańszy kabriolet dostępny na rynku, co potwierdza poniższy test.

 
.
 

Dane techniczne: 

Typ: SF310

Silnik: G10 - 3 cylindry i 6 zaworów

Osiągi: 56 KM / 79 Nm

Skrzynia biegów: do wyboru manualna lub automatyczna

Bezpieczeństwo: airbag kierowcy

 
10497109_251765381689880_4029820531700710808_o1
 

Marka Geo funkcjonowała w koncernie GM w latach 1989 - 1997 i miała na celu sprzedaż małolitrażowych aut produkowanych przez kooperujące w tamtym czasie z General Motors takie marki jak Suzuki czy też Toyota. Modele Geo skierowane były przede wszystkim do młodego amerykańskiego odbiorcy, którego planowano przekonać małymi i ekonomicznymi produktami.

Komentarze (2)

Dodaj komentarz
  • Gość: [Tomek] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Geo, to sobie nazwę ktoś wymyślił :D Jakby suzuki było mniej prestiżowe hahah :D

  • razbkili2

    Fakt auto wygląda na kultowe, nie bardzo prestiżowo ale nazwa na prawdę ciekawa.

© Suzuki Swift 1.3 GS Cabrio
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci